tisdag 11 januari 2011

Mitt övergripande intryck om att studera genus på grundnivå säger mig att genusinstitutioner är omhändertagande. Empiriskt underlag: 60 hp socialantropologi, SU; snart 30 hp Filosofi, SH; snart 7.5 hp Sexualiteter, SH och en registrering för Genusvetenskap på SU.

Genusinstitutioner tillhandlahåller litteraturlistor och schema i pappersform, gratis. Det tackar min skrivarekonomi för. Genusinstitutioner förklarar basic stuff utan att verka uttråkade eller irriterade. Genusinstitutioner känns överlag väldigt välkomnande.

Eller har jag kanske bara haft tur?

Jag var på universitetet idag och reggade genus I. Kändes väldigt bra att vara tillbaka i sjukhuskorridorerna (Södra huset ser ut som det gör för att vid händelse av krig snabbt kunna göras om till sjukhus). Njöt gjorde jag också utav att kunna handla all litteratur på andrahandsbokhandeln som kåren sköter. Sparade säker 100 kr per bok på att handla där.

En av böckerna är Gemzöes Feminism. Jag ställer mig lite tveksam, men har bara läst några sidor än så länge. Någon som läst den och vill bidta med reflektioner?

Nu dags för sista föreläsningen i politisk filosofi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar