torsdag 27 januari 2011

Kvällstankar om att fylla 25.

Åldersnojan handlar väl egentligen om att det finns så mycket man vill göra som jag inte än har medel för. Antingen krävs det tid, kunskap, ork eller pengar. Och så jämför man sig själv med jämnåriga som har mer av något som man själv vill ha. De kanske har en examen, ett intressant jobb, barn, hus och trädgård, körkort, ett äktenskap. Fast oftast inte allt samtidigt. Jag lider nog egentligen av en för tidigt trettioårskris.

Saker jag vill, som jag kan se fram emot att kanske få uppleva:


•Bygga ett typ ekologiskt hus, med återanvänt material. I samarbete med en arkitekt.
•Skriva en doktorsavhandling.
•Ha ett eget arbetsrum med en dagbädd som jag kan sova middag på.
•Bli riktigt duktig på mitt yrke.
•Ha smarta och inspirerande kollegor.
•Få barn (gärna 3-4 stycken).
•Lära mig rida igen.
•Gifta mig i värsta vita gräddbakelseklänningen och skitsnygg frisyr.

2 kommentarer:

  1. det där med dagbädd låter så skönt!

    fin framtidslista!

    SvaraRadera
  2. Visst gör det?
    Men jag får nog vänta lite med det, universitetspersonal under professorer har inte jättestora kontor vad jag sett.
    Men har man eget kontor, dagbädd skulle bli prioritet näst efter skrivbord, skön stol och bokhyllor.

    SvaraRadera