onsdag 15 december 2010

som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet


galen grannkvinna tipsade mig i morse om att jag borde flytta från området asap eftersom det bodde så mycket konstigt folk som sysslade med konstiga (omoraliska?) grejer här: exempelvis ha blomkrukor och parasoll på balkongerna ("det får man inte ha!") och ha persiennerna uppe. jag undrar om hon var en sån där fönstergluttare som sitter i fönstret och tittar på vad grannarna har för sig.

typ som den där kvinnan som ringde polisen för hon såg en blottare, och när polisen kom till lägenheten så bad de henne förklara var blottaren var, och det visade sig att man måste verkligen stå nära fönstret och glo in i någon annans lägenhet. grannen var således ingen blottare, utan hade typ kommit ut ur duschen eller något.

sen fick jag ytterligare tips av grannen att inte vara ute på kvällen och hålla mig borta från parker och öppna ytor, för våldtäktsmän står och lurpassar bakom knutarna. man ska bo där husen är byggda tätt tillsammans, sa hon. vilket makes no sense, eftersom de allra flesta våldsbrott begås inne i stan där husen ligger tätt! och de flesta våldtäkter begås av personer man är bekant med sedan tidigare. jag sa till henne att om man ska vara konsekvent ska man hålla sig borta från pojkvänner, manliga vänner och manliga släktingar. jag tror inte hon hade något problem med den invändningen, men hon såg det nog inte på samma sätt som jag. dvs, man kan inte sitta inlåst hemma och undvika män hela tiden - för då skulle livet bli ganskasåtråkigt.

hur som helst så har jag plockat ner mina blomlådor och mitt parasoll från balkongräcket. så tantaluringen slipper vara rädd att de ska falla ner på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar