fredag 16 juli 2010

Hetta

Googlar kattsäker balkong och takfläktar. Allt för att tillfredställa det akuta behovet av frisk luft inomhus. Fruktansvärt kvavt i Stockholm de senaste veckorna.

Innan jag och katterna flyttade hit brukade sambon ha balkongdörren öppen dygnet runt. Innan vi har nätat in balkongen funkar inte det. Dessutom är det olagligt läste jag också. Sedan 2008 måste obevakade katter på balkong vara nätade. Har hittat några festliga lösningar på nätet. Nu ska vi bara få arslet ur.

Takfläktarna fortsätter att vara fula. Om de inte är dyra. Då kan de bli någon slags futuristisk feature i sovrummet. Allt som inte är skitfult ser ut att komma från ett tänkt 3000tal. Det som är skitfult verkar vara kvarlevor från 1980-1990tal. Jag får mardrömmar om furupaneler. Eller beige klinker. Och svampmålade väggar. Kort sagt, min syrras förra lägenhet. Den ligger på samma gård som jag bor nu, men jag kan inte se in i vardagsrummet om de behållit de svampade väggarna. Dessutom bor en känd person där så jag kan inte gå dit och fråga om jag får låna ett ägg, då kommer kändisen tro att jag stalkar. Vilket jag ju också gör, om jag går dit för att tigga ägg. Kändisar bekymrar mig. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till dem. Alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar