söndag 25 juli 2010

Ätit söndagsmiddag hos min svägerska. Hennes far låter som om att han skulle jobba på radio dvs har en mycket behaglig, mörk, eftertänksam röst. Kvällen bjöd på söndagstrött stämning, med god mat och (på riktigt) ett glas vin. Hon är fin min svägerska. Alla mina svägerskor är fina, tur för mig som har så många bröder.

Berättade för mamma att vi bråkat. Min mamma är en bra realitycheck. Hon påminde mig att jag vet exakt hur man mår när man kommer hem från jobbet, man vill bara sitta ensam några timmar och göra ingenting. Ändå blir jag arg för att han inte vill umgås direkt när han kommer hem från jobbet. Jag gör helt tvärtemot "gör mot andra så som du själv vill bli behandlad". När mamma och pappa skjutsat hem mig sa mamma "var lite snäll och trevlig nu". Det har hon helt rätt i.

Jag kom dessutom på att vi har årsdag idag. Känns fruktansvärt dumt. Jag har försökt göra bot på mina synder genom att ordna taklampan i köket (den förra hade visst glappkontakt) och byta den till den lampa som jag försökte slänga (i smyg; fy mig!). Och så har jag satt upp tavlor på de innan så själlösa nymålade vita köksväggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar