fredag 26 november 2010

godmorgon!

var på universitetet igår och tittade på film om nomadfolket Bahktiari, filmad 1924. Intressant. Väldigt intressant att folkgruppen beskrevs som "forgotten", trots att den redan tio år innan filmen gjordes hade tät kontakt med något amerikanskt eller brittiskt oljeföretag typ. Och var involverade i den iranska regeringen osv. Inte så himla glömt enligt mig och många andra, men det kanske inte hade blivit någon spännande film då. Då är det tydligen ok att klippa bort väsentlig information.

sen drack jag vin med a-kursarna.

har föreläsning och seminarie 2 på min vidsidanavkurs idag. men jag har intalat mig själv att jag inte behöver vara så duktig på den, jag behöver inte läsa allting asjävlaskitnoga. så det ska nog gå bra även fast jag har lite bakishuvudvärk, eller om det är förkylningshuvudvärk, svårt att veta såhär i förkylningstider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar