torsdag 29 juli 2010

Jag och sambon var på handledarutbildning för körkort i kväll. Jag började köra på körskola för fem år sedan, men det stannade av på grund av löjliga småsaker. Nu är det dags igen. Förra gången jag hade körkortstillstånd var den aktuella upplagan av Körkortsboken 10, den senaste är 18, så jag är lite orolig över om jag måste köpa en ny bok eller om jag kan köra på med denna och dubbelkolla nya regler på trafikverkets hemsida.

Lite nervös är jag. Fast jag har ju skrivit högskoleprov med resultat som gjort att jag antagits till universitetet. Och sen pluggat en kursbok i veckan under ett år. Jag borde kunna plugga in körkortsteori också. Skillnaden mellan kurslitteratur och körkortsboken är dock att allt i körkortsboken är viktigt, i kurslitteraturen kan jag själv sortera ut vad jag vill fokusera på.

Nu ska jag bara ta mig i väg och göra det där syntestet, ännu en gång. Inser också att jag nog inte kan köra bil med mina nya glasögon, för de är slipade för att jag ska kunna läsa bra, inte se på långt håll (läsa trafikskyltar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar